top of page
  • Writer's pictureLyudmyla Pustelnyk

Російські пропагандисти на “Голосі Америки”, продовження

Updated: Mar 23, 2023



Гаррі Княгніцкій і Дарья Давидова, колишні кореспонденти підсанкційного путінського xолдингу “газпром-медіа”, досі не звільнені, залишаються штатними працівниками “Голосу Америки” у Вашингтоні. Незважаючи на протести журналістів російської служби вашингтонського бюро “ГА” і скандал у пресі по обидва береги океану.



Руки москви


Що відома телерадіостанція працевлаштувала Княгніцкого, в недалекому минулому – журналіста державних ЗМІ рф, першим повідомив сайт Global Village Home (https://www.globalvillagehome.net/post/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81-%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D1%8F%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%B7-%D0%BD%D1%82%D0%B2-%D0%BE%D1%84%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE ). Відтак про неподобство написала низка видань в Україні, а також The Washington Post. Вітчизняні ресурси, серед іншого, – що Княгніцкого, а також Дарью Давидову, ще одну пропагандистку рф, з “Голосу Америки” звільнили. Внаслідок розголосу і після того, як з письмовим протестом до керівництва звернулися інші працівники російської служби “ГА”, 15 чоловік.


Та насправді Княгніцкій і Давидова продовжують залишатися в штаті вашингтонського бюро і отримувати за це гроші. Коштом американських платників податків, але тепер – не за роботу, бо обох відправили в оплачувану відпустку, вже тривалу.


– Ми обурені! – каже інсайдер, який побажав зберегти анонімність. – Керівництво служби, по суті, ігнорує наші звернення. Не кажучи про етичний бік справи, це ганебно! Провідникам путінської ідеології надалі зберігають їхні робочі місця, і жодного, хоч трохи притомного пояснення, як взагалі ці люди отримали посади, ми не почули. Дуже дивно, що керівники російської служби та топменеджменту достатньо не поцікавилися, де та як Княгніцкій і Давидова працювали раніше.


Казати правду, незручно перед українськими колегами-журналістами – представники пропагандистської машини москви, якій історично протистоїть наша організація, дуже непогано в нас же почуваються! Тому продовжуємо бити в усі дзвони, бо наразі нічого не змінилося з часів першого протесту в лютому, – підсумував співрозмовник.


Втім, дещо таки сталося. Зокрема, порушив мовчання герой історії, Гаррі Княгніцкій (на фото нижче). В коментарі The Washington Post сказав, що не є російським пропагандистом. Ба, більше: “Моє серце належить Україні. Через це рік тому я залишив канал RTVI (ще один урядовий ресурс рф, націлений насамперед на закордонну аудиторію – ред.). Керівництво каналу забороняло мені прямі ефіри з українцями, які розповідали про російські обстріли та вбивства” (https://www.washingtonpost.com/media/2023/02/24/voice-of-america-russian-propaganda/?fbclid=IwAR00_BNpglLBG2iPf6a3w_RH7fuI1WGjnFiSeF3nfkCzc9yUhw0cuCXk2sQ ).



Княгніцкій залишив за кадром приналежність свого серця в бутність репортером нтв, коли називав вояків ЗСУ “бойовиками”, терористів з “д/лнр” “ополченцями” і розповідав, що “українська армія здійснює геноцид та знищення Донбасу”.


Ніяк не прокоментувала ситуацію Дарья Давидова. Про неї відомо, що раніше трудилася на каналі “общєствєнноє тєлєвідєніє россії” (належить олігархові дєріпасці, близькому до путіна), мала в рф професійні нагороди (на фото внизу – ще коли починала в Сургуті). У творчому доробку минулого періоду – більш, ніж прихильні до кремлівського режиму звіти про захоплення росіянами Криму. Чи, як-от, про маму співачки Лоліти, яка “плакала, когда увідєла Кієв в огнє” – це про Майдан в 2014му.


Проте, менеджмент “ГА”, “провівши розслідування, не виявив жодних невідповідностей минулої діяльності Давидової і Княгніцкого американським стандартам неупередженості та об’єктивності” – з повідомлення The Washington Post.



Рука Трампа


Що з розумінням згаданих стандартів на “ГА” не все гаразд, стало очевидним не вчора. Золоті верби репутаційних втрат за службою ростуть не вперше. З попередніх гучних скандалів: не встигли евакуювати свою команду з Афганістану перед тим, як його захопив Талібан.


Ще раніше, в 2020му, прозвучали звинувачення в “упередженості та інфільтрації ворогів у середовище американських журналістів”. Його висунув відомий кінодокументаліст Майкл Пек, призначений адміністрацією президента Д. Трампа головою Агенції глобальних ЗМІ США (USAGM), або ж організації-“парасольки” для “Голосу Америки”, радіо “Свободи” та радіо “Вільна Азія”.


До слова – сьогодні USAGM очолює Аманда Беннетт, одна із звільнених топ-менеджерок за часів головування Пека, з ним гучно побила посуд. Беннетт – перевірений кадр американських “демократів”, висуванка ще Клінтонової команди, відтак призначена адміністрацією Обами.


Пек звернув увагу на тенденційність працівників “ГА”, які про республіканців США розповідали зазвичай у негативному контексті, тим часом, як про “демократів” – лише у схвальному. Це було не єдиною проблемою – призначення на посади друзів та знайомих, а не за підсумками конкурсних відборів, стали звичною практикою. Завдяки цьому служба новин перетворилася, за словами Пека в “чудове місце для іноземних шпигунів”. Відтак Майкл звільнив топ-керівників, відкликав візи низці закордонних кореспондентів і оголосив процес очищення “Голосу Америки”.



Та не судилося. Щойно до влади прийшов Байден, одним з термінових його указів був про відставку Пека, буквально в перші години Джозефового президенства. Реформи захлинулися, так і не розпочавшись, і на “ГА” все знову стало, як і раніше.



Аманда, “руская душою”?


В т.ч. й присутність росіян, лояльних до путіна, у вашингтонській студії. Бо Княгніцкій і Давидова – далебі не перші фахівці із контроверсійним минулим, яких працевлаштувала Аманда Беннетт.


Ось що пише у The Washington Examiner Тед Ліпієн: “У березні 2019го я надіслав їй, на той час директорці “ГА”, імейл. В ньому йшлося про російських журналістів-біженців від путінського режиму, вони були стривожені. Справа в тому, що російська служба “Голосу…” працевлаштувала громадян рф, відомих своєю антиамериканською пропагандою та поширенням теорій змови.


Відповіді на свого листа я не отримав, а згадані особи ще упродовж кількох місяців залишалися працювати на “ГА”... Раніше, і теж за керування Беннетт, на роботу прийняли журналіста з Іспанії, який перед тим працював на пропагандистському каналі “russia Today” (https://www.washingtonexaminer.com/restoring-america/courage-strength-optimism/leadership-failure-at-voice-of-america-and-us-agency-for-global-media-calls-for-bipartisan-reform?fbclid=IwAR0JMC_wfvKVnRtL1kl4CZM_sWQlmOdOWUTPHkYABglOz2VhNowk2uv8SHk).


Ні Аманда Беннетт, ні керівник російської служби "ГА" Іріна Ван Дюсен не відповіли на запити Global Village Home. Замість них відгукнувся речник "ГА" Найджел Ніббс, який поцікавився, на коли саме мені потрібна відповідь. Дізнавшись, що якомога швидше, комунікацію припинив, на повторні звернення не відреагував.


– Вони розраховують, що справу вдасться спустити на гальмах, – каже анонімний інсайдер "ГА". – Іріна Ван Дюсен після нашої скарги несподівано пішла у відпустку на місяць, повернулася тільки недавно і ніяк не вирішила драстичного питання з Княгніцкім і Давидовою. Дописи обох з лютого та березня, як і раніше, можна прочитати на їхніх авторських сторінках сайту "ГА". Хіба що фотографії Дарьї і Гаррі прибрали. Але самі вони й досі – частина команди. Чого категорично не мало би бути, зважаючи на усім відомі події в Україні, та й не лише. Поки ці двоє пропагандистів залишаються на "ГА", про жодну професійну етику, відповідність стандартам, належну перевірку біографій працівників служби новин не може бути й мови.


Global Village Home буде продовжувати відстежувати ситуацію із працевлаштуванням на "ГА" Дарьї Давидової та Гаррі Княгніцкого.



Людмила Пустельник, Global Village Home



0 comments

Comments


bottom of page